MISI TAK MUSTAHIL

Terasa macam dah lama sangat saya tak update blog. Dua tiga menjak ni saya agak sibuk dengan misi tak mustahil, membangunkan online business yang dah agak lama tertangguh.

Pergh! Rupanya banyak juga perkara perlu saya selesaikan sebelum online business ni boleh stand alone. Antaranya, katalog produk, cara pembayaran, product description, links, iklan dan sebagainya. Lebih kurang macam nak buka kedai juga. Bezanya online business memerlukan hampir 100% kebijaksanaan kita mendominasi kelebihan internet dan kemahiran berkomputer untuk tackle pelanggan di luar.

Perniagaan yang saya maksudkan di sini ialah menjual produk dari HPA Industries Sdn Bhd. Bagi anda yang tidak familiar dengan syarikat ini, Kopi Pracampuran Radix merupakan salah satu produk ‘pelaris’ bagi syarikat ini.

Antara kelebihan Kopi Pracampuran Radix yang menggunakan Tongkat Ali sebagai herba utama ialah ‘afrodisiak’ untuk menambah fertaliti (kesuburan), melawaskan air kecil dan air besar, mengatasi masalah ‘firgit’ bagi wanita, menghilangkan sakit sendi, urat serta menguatkan otot, mengaktifkan biosintesis ke atas hormon endrogen, berfungsi sebagai anti kanser dan mengandungi flavonoid sebagai anti oksidan. Begitulah serba sedikit penerangan tentang perniagaan baru saya ini.

Selain terganggu masa dengan perniagaan, adik lelaki saya juga ada bertandang di rumah. Eh, bertandang? Ya, bertandang sebab selalunya dia susah nak lekat di rumah. Ada saja aktivitinya di luar. Pastinya aktiviti utamanya adalah bersama dengan kumpulan nasyid Nusantaranya.

Justeru, apa kaitannya dengan masa saya? Kaitannya, bila dia balik pasti komputer akan diconquer. Jadi peluang untuk saya menghadap depan komputer agak limited dengan alasan dia jarang ada di rumah. Sebagai kakak mithali saya tak kisah untuk mengalah (haha…lawak pulak cakap macam ni!)

Selain dari itu… Eh, adik saya yang banyak alasan (sebab nak conquer komputer) atau saya yang beralasan banyak (sebab tak pandai urus masa)? Toing toing toing…

Best Regards,

NOOR ATIKAH BINTI NOORDIN
Exclusive post from aisyahumyra.com
24 Mei 2010M = 10 Jamadilakhir 1431H
Isnin

____________________________________________________________

Leave a Reply

